. .
Logo LAKP
Forum Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich
 

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LAKP Strona Główna » Halowe Puchary / Halowy LAKP 2013/14 / Sprawy Organizacyjne 13/14
. Regulamin rozgrywek Go back
Autor Wiadomość
Maniek
Prezes LAKP

Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 6970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Marmota
Płeć: Kopacz
spacer
Zobacz profil autora
Post Temat postu: Regulamin rozgrywek
Regulamin rozgrywek Halowej Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich w sezonie 2013/14

Poniższy regulamin powstał na podstawie regulaminu rozgrywek świdnickiej Powiatowej Amatorskiej Ligi w Halowej Piłce Nożnej Pięcioosobowej.


Artykuł 1 – Cel rozgrywek
§ 1
Celem rozgrywek jest popularyzacja piłki nożnej pięcioosobowej na terenie miasta Lublin oraz wyłonienie najlepszej drużyny, której zostanie przyznany tytuł mistrza Halowej Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich na sezon 2013/14.

Artykuł 2 – Organizator rozgrywek, kształt ligi
§ 2
1. Organizatorem i wykonawcą rozgrywek ligowych o charakterze sportowo-rekreacyjnym jest Liga Amatorskich Klubów Piłkarskich, która nadzoruje prawidłowy przebieg rozgrywek i zgodność ich przebiegu z niniejszym regulaminem. Ponadto organizator:
- opracowuje terminarz rozgrywek,
- weryfikuje wyniki spotkań,
- dokonuje obsady sędziowskiej na poszczególne mecze,
- prowadzi ewidencję zawodników oraz statystyki rozgrywek.
2. W sezonie 13/14 rozgrywki startują w czterech klasach rozgrywkowych, docelowo składających się z 10 zespołów każda.

Artykuł 3 – Terminy i miejsce rozgrywania spotkań
§ 3
1. Rozgrywki prowadzone są zgodnie z terminarzem dostępnym na stronie i forum internetowym Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich.
2. Terminarz godzinowy następnej kolejki publikowany jest na stronie w niedzielę poprzedzającą mecze następnego weekendu. Drużyny mogą zgłaszać swoje propozycje odnośnie godziny meczu przy stoliku organizatorów w czasie trwania kolejki oraz przy pomocy forum ligi. Organizator nie jest zobowiązany do realizacji tychże, jednak w miarę możliwości bierze je pod uwagę.

§ 4
1. Jeżeli jedna z drużyn nie stawi się na boisku gotowa do gry najpóźniej 5 minut po terminie ustalonym przez organizatora, sędzia odgwizduje koniec zawodów, co najprawdopodobniej skutkować będzie decyzją o walkowerze 3:0.
2. W przypadku, gdy jedna z drużyn pojawi się na boisku spóźniona ponad 5 minut, zawody za zgodą obu drużyn mogą być rozegrane jako towarzyskie.
3. W przypadku, kiedy drużyna w jednym sezonie rozgrywkowym otrzyma dwa walkowery zostaje ona automatycznie relegowana z rozgrywek.
4. W przypadku, gdy drużyna zostanie relegowana z rozgrywek organizator podejmuje decyzje czy przyjąć w jej miejsce kolejny zespół, który rozegra pozostałe mecze, czy też przyznać w tychże walkowery. Mecze rozegrane przez relegowany zespół zostaną utrzymane w mocy niezależnie od ich ilości.

§ 5
Mecze są rozgrywane w hali wyznaczonej przez organizatora rozgrywek.

Artykuł 4 – Zgłoszenie drużyny do rozgrywek
§ 6
1. W rozgrywkach mogą brać udział zespoły stanowiące reprezentacje zakładów pracy, urzędów, instytucji, szkół itp., a także zespoły nieformalne utworzone przez mieszkańców bloku, ulicy, osiedla czy grupy znajomych i przyjaciół.
2. Zgłoszenie drużyny musi zawierać:
- dokładną nazwę drużyny,
- herb drużyny (na potrzeby strony internetowej)
- imię i nazwisko, numer telefonu kontaktowego kierownika (osoby pełnoletniej) drużyny odpowiedzialnego i uprawnionego do podejmowania wszystkich decyzji techniczno-organizacyjnych w imieniu drużyny,
- przedłożenie listy zawodników uprawnionych do gry
3. Warunkiem zgłoszenia i przystąpienia drużyny do rozgrywek jest:
- dokonanie opłaty wpisowego osobiście lub na wskazane przez organizatora konto bankowe,
- przedłożenie kompletnie wypełnionej listy zawodników zgłoszonych i uprawnionych do gry w danym sezonie.

Artykuł 5 – Zgłoszenie zawodników do gry
§ 7
1. Drużyna zgłoszona do rozgrywek może liczyć maksymalnie 20 zawodników, a minimalnie liczyć musi 12 zawodników.
2. Pisemne zgłoszenie (wyłącznie na specjalnym druku) zawodników powinno zawierać ich dokładne dane, tzn. imię i nazwisko, nr ewidencyjny PESEL, oraz podpis.
4. Zawodnik nie może zmieniać barw klubowych w trakcie sezonu i jest przyporządkowany do danej drużyny na cały sezon HLAKP 13/14. Drużyny w przerwie świąteczno-noworocznej będą miały możliwość dokonania dwóch roszad w swoich składach. Nowi zawodnicy zgłoszeni do ich kadr nie mogą być zawodnikami innych zespołów HLAKP 13/14 (zagrać w przynajmniej jednym meczu). Liczba zawodników zgłoszonych nie może też przekroczyć 20, zatem w przypadku gdyby nowo zgłaszani zawodnicy stanowili 21. i 22. gracza na liście, drużyna zobligowana jest do wykreślenia ze swojego składu jednego bądź dwóch zawodników. Ci zawodnicy nie mogą zagrać w HLAKP 13/14 w innym zespole.
5. W przypadku stwierdzenia udziału w meczu zawodnika niezgłoszonego lub nieuprawnionego do gry w danej drużynie na sezon 2013/14, zostanie orzeczony walkower na korzyść drużyny przeciwnej. Natomiast wszystkie poprzednie mecze z udziałem tego zawodnika (wpis w protokole) zostaną zweryfikowane jako walkowery na korzyść drużyn przeciwnych. W przypadku braku wystarczających dowodów protesty w tej sprawie będą oddalane.
6. Sędziowie i organizatorzy, w przypadku podejrzenia, że któryś z zawodników jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, informuje kierownika lub wobec jego nieobecności kapitana drużyny, że dany zawodnik bezwzględnie nie może uczestniczyć w zawodach pod groźbą przyznania walkowera drużynie przeciwnej.
7. Organizator zastrzega sobie prawo kontroli zawodników w celu ustalenia ich tożsamości, w przypadku gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie iż dany zawodnik może być nie tą osobą, która widnieje wpisana do protokołu meczowego

Artykuł 6 – Przepisy i zasady gry
§ 8
1. W rozgrywkach Halowej Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich obowiązują wybrane przepisy gry w piłki nożnej zespołów 5-osobowych obowiązujące w Komisji ds. piłki nożnej pięcioosobowej przy Polskim Związku Piłki Nożnej oraz przepisy PZPN.

§ 9
1. Mecze trwają po 24 minuty (2 x 12 minuty) z 2-minutową przerwa pomiędzy połowami. Czas trwania ostatniej minuty meczu jest zatrzymywany przy każdym opuszczeniu boiska przez piłkę i przy każdej innej przerwie w grze.
2. Przy każdej dłuższej przerwie w grze (np. dalszym wyjściu piłki poza boisko czy kontuzji), czas gry jest zatrzymywany. Cztery sekundy dla zawodnika na wprowadzenie piłki do gry należy do czasu rzeczywistego odmierzanego przez zegar.
3. Zawodnik musi być napomniany żółtą kartką, jeżeli popełni jedno z następujących przewinień:
- jest winny niesportowego zachowania
- słownie lub czynnie demonstruje swoje niezadowolenie
- uporczywie narusza przepisy gry
- opóźnia wznowienie gry
- nie zachowuje wymaganej odległości 5 metrów przy wznowieniu gry rzutem rożnym lub rzutem wolnym
- wchodzi lub powraca na boisko bez zgody sędziego
- rozmyślnie opuszcza pole gry bez zgody sędziego
- podważa decyzję sędziego
- po uprzednim jednorazowym upomnieniu dla drużyny w danym meczu dokonuje zmiany poza wyznaczoną strefą zmian lub dokonuje jej nieprawidłowo, czyli zawodnik rezerwowy wchodzi na plac gry zanim jeszcze opuści go jego kolega z drużyny
Za jakiekolwiek z powyższych przewinień przyznany jest drużynie przeciwnej rzut wolny pośredni z miejsca wykroczenia. Jeżeli było to w obrębie pola karnego, rzut wolny pośredni wykonuje się z linii pola karnego najbliższego miejsca przewinienia.
4. Zawodnik musi być wykluczony z gry do końca meczu i zobaczyć czerwoną kartkę, jeżeli popełni jakiekolwiek z następujących przewinień:
- gra brutalnie
- pluje na przeciwnika lub inną osobę
- zachowuje się wybitnie niesportowo
- używa ordynarnego, obelżywego, znieważającego języka
- pozbawia drużynę przeciwną bramki lub oczywistej szansy na jej zdobycie rozmyślnie zagrywając piłkę ręką (nie dotyczy bramkarza we własnym polu karnym)
- pozbawia oczywistej szansy zdobycia bramki przeciwnika poruszającego się w kierunku bramki tego zawodnika popełniając przewinienie karane rzutem wolnym lub rzutem karnym
- otrzymuje drugie napomnienie (żółtą kartka) w tym samym meczu
5. Zawodnik wykluczony (czerwona kartka) nie może powrócić do gry ani zajmować miejsca na ławce rezerwowych. Zawodnik rezerwowy może wejść do gry w jego miejsce po upływie dwóch minut od wykluczenia współpartnera o ile wcześniej nie utraci bramki. W takim przypadku:
a) jeżeli czterech zawodników gra przeciwko pięciu i tracą bramkę - mogą uzupełnić skład
b) jeżeli obie drużyny mają po czterech zawodników i pada bramka - obie uzupełniają skład
c) jeżeli trzech zawodników gra przeciwko czterem lub pięciu i traci bramkę - mogą uzupełnić skład tylko o jednego zawodnika
d) jeżeli obie drużyny mają po trzech zawodników i pada bramka - obie uzupełniają skład o jednego zawodnika
e) jeżeli drużyna grająca w osłabieniu strzela bramkę - nie uzupełnia składu przed upływem dwóch minut od chwili wykluczenia zawodnika. Uzupełnienie składu wymaga zgody sędziego.
6. Każda drużyna ma prawo do jednej 30 sekundowej przerwy „na żądanie” w każdej połowie meczu, w momencie kiedy piłka jest poza boiskiem, a drużyna biorąca czas jest w jej posiadaniu. Przerwę taką sygnalizuje kierownik lub kapitan drużyny sędziemu prowadzącemu spotkanie od strony ławek rezerwowych (sędzia główny).
7. Spotkanie rozgrywają dwie drużyny, a każda z nich składa się z nie więcej niż pięciu zawodników, z których jeden jest bramkarzem. Aby rozpocząć spotkanie drużyna musi posiadać w swoim składzie pięciu zawodników. Jeżeli w wyniku wykluczeń zawodników w którymkolwiek zespole pozostanie mniej niż trzech zawodników mecz należy zakończyć.
8. Dozwolona maksymalna ilość zawodników rezerwowych wynosi siedem osób, a na ławce rezerwowych mogą przebywać tylko zawodnicy wpisani do protokołu i ewentualnie opiekun drużyny (kierownik lub trener).
9. Ilość zmian „w locie” dokonywanych podczas meczu jest nieograniczona. Zawodnik, który został zmieniony może powrócić na boisko jako zmiennik następnego gracza. Bramkarz może zostać zmieniony tylko w czasie przerw w grze, po zasygnalizowaniu tego sędziemu.
10. Zmiany kontuzjowanego zawodnika można dokonać tylko i wyłącznie podczas przerwy w grze zarządzonej przez sędziego (gwizdek).
11. Przy wprowadzaniu piłki do gry z autu powinna ona mieć kontakt z linią boczną boiska, jednak dopuszcza się wybicie piłki ustawionej poza boiskiem. Piłka wprowadzana do gry z autu musi bezwzględnie stać w bezruchu. Wprowadzenie do gry piłki toczącej się, czy będącej w ruchu, skutkuje stratą piłki.
12. Bramkarz na własnej połowie może kontrolować piłkę przy nodze tylko przez 4 sekundy. Przetrzymywanie jej ponad wyznaczony limit skutkować będzie podyktowaniem rzutu wolnego pośredniego z miejsca przewinienia (jeśli ma ono miejsce w polu karnym to z linii pola karnego).
13. Rzut karny podyktowany przed upływem regulaminowego czasu gry należy wykonać nawet już po gwizdku oznaczającym koniec pierwszej lub drugiej połowy meczu, bez możliwości ewentualnych „dobitek”.
14. Bramka jest uznana w przypadku, kiedy piłka całym swoim obwodem przekroczy linię bramkową przed rozpoczęciem sygnału dźwiękowego oznaczającego koniec pierwszej lub drugiej połowy meczu.
15. Drużyny w każdej lidze rozgrywają dwie rundy. W rundzie zasadniczej w jednej 10-zespołowej lidze rozgrywają mecze systemem „każdy z każdym”. Po 9. kolejce liga podzielona zostaje na grupę mistrzowską i spadkową (wg tabeli). Drużyny w grupach rozgrywają kolejne mecze systemem „każdy z każdym”.
16. Punktacja: zwycięstwo – 3 pkt., remis – 1 pkt., porażka – 0 pkt., walkower – (-1) pkt.
17. O kolejności miejsc w tabeli ligi decyduje kolejno:
- większa liczba zdobytych punktów,
- korzystniejszy bilans meczów bezpośrednich (w drugiej lidze: meczu bezpośredniego)
- korzystniejsza różnica bramek,
- większa ilość zdobytych bramek
- losowanie

Artykuł 7 – Badania lekarskie, ubezpieczenie zawodników i odpowiedzialność
§ 10
1. Kapitan drużyny zobowiązany jest przed pierwszym meczem swojego zespołu podpisać stosowne, dostarczone przez organizatorów oświadczenie, mówiące o tym, że bierze on pełną odpowiedzialność za stan zdrowia swoich zawodników i że w razie nieszczęśliwych wypadków, kontuzji czy innych sytuacji losowych nie będą oni mieli żadnych roszczeń wobec organizatora. Bierze on też odpowiedzialność za ewentualne straty materialne na terenie obiektu, dokonane przez zawodników jego zespołu lub osoby towarzyszące. Oświadczenie zawarte jest w formularzu, który kapitan dostarcza na pierwszy mecz ligowy. Zawiera ono także informacje, że w wypadku rażącego złamania zasad regulaminu rozgrywek czy regulaminu hali, drużyna może zostać relegowana z rozgrywek bez zwrotu wpisowego.
2. Drużyna, która nie spełni warunków w/w pkt. przed pierwszym meczem, bezwzględnie nie może przystąpić do rozgrywek.

Artykuł 8 – Ubiór zawodników
§ 11
1. Drużyny biorące udział w rozgrywkach Halowej Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich zobowiązane są do występowania w jednolitych koszulkach, przy czym bramkarze obydwu zespołów również muszą różnić się ubiorem od pozostałych zawodników.
2. Standardowe wyposażenie zawodników musi się składać z koszulki, spodenek, skarpet oraz obuwia przystosowanego do rozgrywek halowych. Używanie obuwia jest obowiązkowe.
3. Zawodnik wpisany do protokołu jako kapitan drużyny obowiązkowo musi posiadać opaskę kapitańską. W przeciwnym wypadku nie musi być traktowany przez sędziów jako kapitan.
4. Dopuszcza się używanie przez bramkarza długich spodni. Kolor ubioru bramkarza powinien znacznie się różnić od ubioru innych zawodników oraz sędziów.
5. Za każde naruszenie pkt. 1-4 § 11 winny zawodnik zostanie usunięty z boiska w celu poprawy lub uzupełnienia swojego ubioru i nie może powrócić na boisko bez uprzedniego zgłoszenia się u sędziego, który dokona sprawdzenia ubioru i wyrazi zgodę na kontynuowanie gry. Zawodnik może wejść na boisko tylko i wyłącznie podczas przerwy w grze.

Artykuł 9 – Sędziowie
§ 12
1. Obsady sędziowskiej na poszczególne mecze dokonuje organizator.
2. Mecz prowadzi dwóch sędziów, z których jeden jest głównym.
3. Do obowiązków sędziego technicznego należy:
- pomoc arbitrowi głównemu w prowadzeniu zawodów
- odmierzanie czasu gry w meczu
- odmierzanie czasu kary 2-minutowej za wykluczenie (czerwona kartka) zawodnika z gry i wyrażenie zgody na wejście w jego miejsce współpartnera z ławki rezerwowych
- odmierzanie czasów „na żądanie” dla drużyn - mierzenie czasu gry.
4. Arbiter techniczny ma podobne prawa jak sędzia główny, przy czym w przypadku spornych orzeczeń obydwu głos decydujący ma sędzia główny.
5. Każdy z arbitrów za sędziowanie otrzymuje od organizatora stosowne wynagrodzenie finansowe, pochodzące ze składek uiszczonych przez drużyny biorące udział w rozgrywkach.

Artykuł 10 – Protokoły z zawodów
§ 13
1. Kierownicy drużyn zobowiązani są przed zawodami do czytelnego wpisania imion i nazwisk swoich zawodników do protokołu (DRUKOWANE LITERY), zgodnie z numeracją na koszulkach oraz podpisania protokołu.
2. Oryginały protokołów jako dokumentację rozgrywek przechowuje organizator. W czasie do 30 min po zakończeniu meczu są one do wglądu wyłącznie dla kapitanów zainteresowanych zespołów.
3. Na podstawie protokołów sędziowskich organizator zatwierdza wyniki i sporządza komunikat z całej kolejki, ma to miejsce we wtorek po zakończonej kolejce, a ewidencja ew. zweryfikowanych wyników, kar indywidualnych czy zespołowych prezentowana jest na stronie internetowej ligi.

Artykuł 11 – Nagrody
§ 14
1. Zespół, który uplasuje się na pierwszym miejscu w Ekstralidze Halowej Lidze Amatorskich Klubów Piłkarskich otrzyma z rąk organizatora puchar za mistrzostwo, pamiątkowy dyplom oraz komplet medali.
2. Dwa zespoły, które uplasują się na drugim i trzecim miejscu w Halowej Lidze Amatorskich Klubów Piłkarskich również otrzymają z rąk organizatora pamiątkowe puchary, pamiątkowe dyplomy oraz komplety medali.
3. Zespoły które zajmą pozostałe miejsca otrzymają pamiątkowe dyplomy.
4. Zespół który wygra rozgrywki I, II i III ligi w HLAKP 13/14 otrzyma pamiątkowy puchar, a pozostałe pamiątkowe dyplomy
5. Organizator rozgrywek prowadzi klasyfikacje na najlepszego strzelca, za którą to najlepszy strzelec otrzyma nagrodę. Nagrody otrzymają też najlepszy bramkarz i piłkarz rozgrywek, których wyłonią subiektywną decyzją organizatorzy. Analogiczna sytuacja odnosi się do każdej klasy rozgrywkowej.

Artykuł 12 – Protesty
§ 15
1. Protesty dotyczące przebiegu spotkań przyjmowane będą przez organizatora rozgrywek najpóźniej 24 godziny po zakończeniu meczu. Protest można złożyć osobiście lub przesłać droga elektroniczną na adres e-mail Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich.
2. Wszelkie protesty rozpatrywane będą najpóźniej w ciągu jednego dnia od ich złożenia, a treść decyzji końcowych dot. protestu zawarta będzie w dokumencie weryfikacyjnym kolejki dostępnym na stronie internetowej.

Artykuł 13 – Sankcje karne
§ 16
Dla zawodników ukaranych karami indywidualnymi w postaci napomnień (żółta kartka) oraz wykluczeń (czerwona kartka)
1. Kara zakazu gry w jednym spotkaniu za przewinienie polegające na:
- rozmyślnym zatrzymaniu w sposób niedozwolony przeciwnika (lub piłkę ręką będącego w korzystnej sytuacji do zdobycia bramki (akcja ratunkowa)
- otrzymaniu przez zawodnika w meczu dwóch napomnień (żółta kartka), dotyczy tylko tego meczu w którym one nastąpiły
- otrzymaniu przez zawodnika trzeciego, szóstego, dziewiątego (itd.) kolejnego napomnienia (żółta kartka) w sezonie
- słownym lub czynnym demonstrowaniu niezadowolenia z decyzji sędziego
2. Kara zakazu gry w dwóch spotkaniach za przewinienie polegające na:
- gwałtownym protestowaniu zawodnika przeciwko decyzji sędziego, używaniu w stosunku do niego słów wulgarnych lub obraźliwych
- popełnieniu przez zawodnika innego rodzaju czynu uznanego przez sędziego jako wybitnie niesportowe zachowanie się
- rozmyślnym uderzeniu piłką trzymaną w rękach w przeciwnika
- brutalnym wślizgu z tyłu
3. Kara zakazu gry w trzech spotkaniach za przewinienie polegające na:
- grze brutalnej, rozmyślnym kopnięciu lub usiłowaniu kopnięcia przeciwnika lub współpartnera
- grze brutalnej, rozmyślnym uderzeniu lub usiłowaniu uderzenia przeciwnika lub współpartnera
4. Komisja zastrzega sobie prawo zmiany wymiaru kary dla winnego zawodnika w sytuacji, gdy nastąpią dodatkowe okoliczności lub zaistnieją trudności w zakwalifikowaniu przewinienia do odpowiedniego punktu niniejszego artykułu.
5. Ocena rodzaju przewinienia w meczu zależna jest tylko i wyłącznie od decyzji sędziów prowadzących zawody.
6. Kara dyskwalifikacji na okres od jednego do pięciu meczów za przewinienie polegające na czynnym lub słownym znieważeniu sędziego przez czynnego zawodnika (zgłoszonego do rozgrywek) przybywającego poza boiskiem na obiekcie sportowym.

Artykuł 14 – Spadki i awanse
§ 17
1. Z Ekstraligi do I ligi spadną dwa najgorsze zespoły z miejsc 10. i 9. Dwie najlepsze (1. i 2. miejsce) drużyny I ligi awansują do Ekstraligi.
2. Z I do II ligi spadną dwa najgorsze zespoły z miejsc 10. i 9. Dwie najlepsze (1. i 2. miejsce) drużyny II ligi awansują do I ligi.
3. Z II do III ligi spadną trzy najgorsze zespoły z miejsc 10., 9. i 8. Trzy najlepsze (1., 2. i 3. miejsce) drużyny III ligi awansują do II ligi.


Artykuł 15 – Postanowienia końcowe
§ 18
1. Niniejszy regulamin wraz z przepisami gry PZPN i regulaminem hali, jest jedyną podstawą rozgrywek Halowej Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich w sezonie 2013/14.
2. Prawo interpretacji niniejszego regulaminu przysługuje jedynie organizatorowi, który może dokonywać jego zmian, lecz nie podczas trwania danej edycji rozgrywek.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Wyświetl posty z ostatnich:   
.
.
.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LAKP Strona Główna » Halowe Puchary / Halowy LAKP 2013/14 / Sprawy Organizacyjne 13/14 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB - Copyright © 2002-2004 the phpBB Group

JustFooty Theme v1.02 (readme) by Jakob Persson / Tesseract Media (copyright © 2004-2005 Jakob Persson)
In cooperation with BeautifulGame.net, forumthemes.org and bbstyles.net
.
. . .