. .
Logo LAKP
Forum Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich
 

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LAKP Strona Główna » Halowe Puchary / Halowy LAKP 2007/08
. REGULAMIN Go back
Autor Wiadomość
Gość





spacer
Post Temat postu: REGULAMIN
Prosimy koniecznie się z tym zapoznać, żeby potem nie było "żeśmy myśmy nie wiedzieliśmy" itd. A kto się zacznie śmiać, ten dostanie w ryj ... Czytelniejsza wersja na stronie LAKP.

Poniższy regulamin powstał na podstawie regulaminu rozgrywek Świdnickiej Powiatowej Amatorskiej Ligi
w Halowej Piłce Nożnej Pięcioosobowej.

Artykuł 1 – Cel rozgrywek
§ 1
Celem rozgrywek jest popularyzacja piłki nożnej pięcioosobowej na terenie miasta Lublina oraz wyłonienie najlepszej drużyny, której zostanie przyznany Puchar LAKP i tytuł mistrza Halowej Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich na sezon 2007/2008.

Artykuł 2 – Organizator rozgrywek
§ 2
1. Organizatorem i wykonawcą rozgrywek ligowych o charakterze sportowo-rekreacyjnym jest Liga Amatorskich Klubów Piłkarskich, która nadzoruje prawidłowy przebieg rozgrywek i zgodność ich przebiegu z niniejszym regulaminem. Ponadto organizator:
- opracowuje terminarz rozgrywek,
- weryfikuje wyniki spotkań,
- dokonuje obsady sędziowskiej na poszczególne mecze,
- prowadzi ewidencję zawodników oraz statystykę rozgrywek.

Artykuł 3 – Terminy i miejsce rozgrywania spotkań
§ 3
1. Rozgrywki prowadzone są zgodnie z terminarzem dostępnym na stronie i forum internetowym Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich.
2. Dopuszcza się zmiany w zaplanowanym terminarzu, w przypadku, jeżeli drużyny zainteresowane uzgodnią zamianę kolejności rozgrywanych spotkań z organizatorem, najpóźniej we wtorek poprzedzający mecze sobotnio-niedzielne.

§ 4
1. Jeżeli jedna z drużyn nie stawi się na boisku gotowa do gry najpóźniej 5 minut po terminie ustalonym przez organizatora, sędzia odgwizduje koniec zawodów, przyznając walkower 3:0 na korzyść drugiej drużyny.
2. W przypadku, gdy jedna z drużyn pojawi się na boisku spóźniona ponad 5 minut, zawody za zgodą obu drużyn mogą być rozegrane jako towarzyskie.
3. W przypadku, kiedy drużyna w jednym sezonie rozgrywkowym bez względu na przyczynę otrzyma trzy walkowery zostaje automatycznie wycofana z rozgrywek.
4. W przypadku, gdy drużyna zostanie wycofana z rozgrywek spotkania z jej udziałem zostaną potraktowane jako nie odbyte. W przypadku, gdy wycofana drużyna rozegrała 6 i więcej spotkań z objętych obowiązującym terminarzem rozgrywek to wówczas wyniki rozegranych przez nią spotkań zostaną uznane jako odbyte, natomiast w pozostałych do rozegrania spotkaniach, zostaną przyznane drużynom przeciwnym walkowery w stosunku 3:0.


§ 5
Mecze są rozgrywane w hali wyznaczonej przez organizatora rozgrywek.

Artykuł 4 – Zgłoszenie drużyny do rozgrywek
§ 6
1. W rozgrywkach mogą brać udział zespoły stanowiące reprezentacje zakładów pracy, urzędów, instytucji, szkół itp., a także zespoły nieformalne utworzone przez mieszkańców bloku, ulicy czy osiedla.
2. Zgłoszenie drużyny powinno zawierać:
- dokładną nazwę drużyny,
- imię i nazwisko, numer telefonu kontaktowego kierownika (osoby pełnoletniej) drużyny odpowiedzialnego i uprawnionego do podejmowania wszystkich decyzji techniczno-organizacyjnych w imieniu drużyny,
- przedłożenie listy zawodników uprawnionych do gry.
3. Warunkiem przystąpienia drużyny do rozgrywek jest:
- dokonanie opłaty wpisowego osobiście lub na wskazane przez organizatora konto bankowe,
- przedłożenie kompletnie wypełnionej listy zawodników zgłoszonych i uprawnionych do gry w danym sezonie

Artykuł 5 – Zgłoszenie zawodników do gry
§ 7
1. Drużyna zgłoszona do rozgrywek może liczyć maksymalnie 20 zawodników.
2. Nie ma żadnych ograniczeń wiekowych dla zgłoszonych zawodników, przy czym w wypadku piłkarzy, którzy nie ukończyli 16 lat życia w dniu rozpoczęcia rozgrywek obowiązuje pisemna zgoda obojga rodziców na uczestnictwo w rozgrywkach.
3. Pisemne zgłoszenie (wyłącznie na specjalnym druku) zawodników powinno zawierać ich dokładne dane, tzn. imię i nazwisko oraz datę urodzenia.
4. W rozgrywkach Halowej Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich mogą brać udział wszyscy ci, którzy mają na to ochotę.
5. Nie przewiduje się zmiany barw klubowych zawodnika w trakcie rozgrywek.
6. Kapitanowie drużyn mają prawo wnieść protest dotyczący tożsamości zawodników drużyny. W razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie tożsamości zawodnika i jego uprawnień do gry w danym zespole, kapitan drużyny przeciwnej ma prawo zażądać dowodu tożsamości, który pozwoli stwierdzić obecność zawodnika w składzie danej drużyny.
7. W razie nie okazania dowodu tożsamości zawodnik może brać udziału w grze w tym spotkaniu, ale musi okazać dokument tożsamości w ciągu 24 godzin od rozegrania meczu pod groźbą przyznania walkowera na korzyść drużyny przeciwnej. Protesty kapitanów odnośnie tożsamości zawodnika mogą być składane najpóźniej do końca spotkania lub do 30 minut po jego zakończeniu u sędziego prowadzącego zawody, który winien jego treść umieścić przy sprawozdaniu sędziowskim. Po tym terminie ewentualna kwestia sprawdzenia tożsamości zawodnika przechodzi na organizatora rozgrywek.
8. W przypadku stwierdzenia udziału w meczu zawodnika niezgłoszonego lub nieuprawnionego do gry w danej drużynie na sezon 2007/2008, zostanie orzeczony walkower na korzyść drużyny przeciwnej. Natomiast wszystkie poprzednie mecze z udziałem tego zawodnika (wpis w protokole) zostaną zweryfikowane jako walkowery na korzyść drużyn przeciwnych. W przypadku braku wystarczających dowodów protesty w tej sprawie będą oddalane.
9. Sędziowie i organizatorzy, w przypadku podejrzenia, że któryś z zawodników jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, informują kierownika lub wobec jego nieobecności kapitana drużyny, że dany zawodnik bezwzględnie nie może uczestniczyć w zawodach pod groźbą przyznania walkowera drużynie przeciwnej.
10. W przypadku nieszczęśliwego wypadku związanego z udziałem w rozgrywkach, jeśli okaże się, że zawodnik brał udział w zawodach pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, pełną odpowiedzialność ponosi sam zainteresowany.

Artykuł 6 – Przepisy i zasady gry
§ 8
W rozgrywkach Halowej Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich obowiązują wybrane przepisy gry w piłkę nożną zespołów 5-osobowych obowiązujące w Komisji ds. piłki nożnej pięcioosobowej przy Polskim Związku Piłki Nożnej oraz przepisy PZPN.
§ 9
1. Mecze trwają po 25 minut (2 x 12,5 minuty) z 2 minutową przerwą pomiędzy połowami.
2. Przy każdej przerwie w grze (np. wyjściu piłki poza boisko czy rzucie wolnym), ale tylko w ostatniej minucie meczu zegar odmierzający czas gry NIE JEST ZATRZYMYWANY. Cztery sekundy dla zawodnika na wprowadzenie piłki do gry należą do czasu rzeczywistego odmierzanego przez zegar.
3. Zawodnik musi być napomniany żółtą kartką, jeżeli popełni jedno z następujących przewinień:
- jest winny nie sportowego zachowania
- słownie lub czynnie demonstruje swoje niezadowolenie
- uporczywie narusza przepisy gry
- opóźnia wznowienie gry
- nie zachowuje wymaganej odległości 5 metrów przy wznowieniu gry rzutem rożnym lub rzutem wolnym
- wchodzi lub powraca na boisko bez zgody sędziego
- rozmyślnie opuszcza pole gry bez zgody sędziego
- podważa decyzję sędziego
- po uprzednim jednorazowym upomnieniu dla drużyny w danym meczu dokonuje zmiany poza wyznaczoną strefą zmian lub dokonuje jej nieprawidłowo, czyli zawodnik rezerwowy wchodzi na plac gry zanim jeszcze opuści go jego kolega z drużyny
Za jakiekolwiek z powyższych przewinień przyznany jest drużynie przeciwnej rzut wolny pośredni z miejsca wykroczenia. Jeżeli było to w obrębie pola karnego, rzut wolny pośredni wykonuje się z linii pola karnego najbliższego miejsca przewinienia.
4. Zawodnik musi być wykluczony z gry i zobaczyć czerwoną kartkę, jeżeli popełni jakiekolwiek z następujących przewinień:
- gra brutalnie
- pluje na przeciwnika lub inną osobę
- zachowuje się wybitnie niesportowo
- używa ordynarnego, obelżywego, znieważającego języka
- pozbawia drużynę przeciwną bramki lub oczywistej szansy na jej zdobycie rozmyślnie zagrywając piłkę ręką (nie dotyczy bramkarza we własnym polu karnym)
- pozbawia oczywistej szansy zdobycia bramki przeciwnika poruszającego się w kierunku bramki tego zawodnika popełniając przewinienie karane rzutem wolnym lub rzutem karnym
- otrzymuje drugie napomnienie (żółta kartka) w tym samym meczu
5. Zawodnik wykluczony nie może powrócić do gry ani zajmować miejsca na ławce rezerwowych. Zawodnik rezerwowy może wejść do gry w jego miejsce po upływie dwóch minut od wykluczenia współpartnera o ile wcześniej nie utraci bramki
W takim przypadku:
- jeżeli czterech zawodników gra przeciwko pięciu i tracą bramkę, mogą uzupełnić skład
- jeżeli obie drużyny mają po czterech zawodników i pada bramka – obie uzupełniają skład
- jeżeli trzech zawodników gra przeciwko czterem lub pięciu i traci bramkę – mogą uzupełnić skład tylko o jednego zawodnika
- jeżeli obie drużyny mają po trzech zawodników i pada bramka – obie uzupełniają skład o jednego zawodnika
- jeżeli drużyna grająca w osłabieniu strzela bramkę, nie uzupełnia składu przed upływem dwóch minut od chwili wykluczenia zawodnika
Uzupełnienie składu wymaga zgody sędziego technicznego.
6. Każda drużyna ma prawo do jednej 30 sekundowej przerwy „na żądanie” w każdej połowie meczu, w momencie kiedy piłka jest poza boiskiem, a drużyna biorąca czas jest w jej posiadaniu. Przerwę taką sygnalizuje kierownik lub kapitan drużyny sędziemu prowadzącemu spotkanie od strony stolika, a ten przekazuje to sędziemu technicznemu.
7. Spotkanie rozgrywają dwie drużyny, a każda z nich składa się z nie więcej niż pięciu zawodników, z których jeden jest bramkarzem. Aby rozpocząć spotkanie drużyna musi posiadać w swoim składzie co najmniej pięciu zawodników. Jeżeli w wyniku wykluczeń zawodników w którymkolwiek zespole pozostanie mniej niż dwóch zawodników mecz należy zakończyć.
8. Dozwolona maksymalna ilość zawodników rezerwowych wynosi piętnaście osób, a na ławce rezerwowych mogą przebywać tylko osoby wpisane do protokołu.
9. Ilość zmian „w locie” dokonywanych podczas meczu jest nieograniczona, za wyjątkiem bramkarza, który może być wymieniony tylko w czasie przerwy w grze. Zawodnik, który został zmieniony może powrócić na boisko jako zmiennik następnego gracza.
10. Zmiany kontuzjowanego zawodnika można dokonać tylko i wyłącznie podczas przerwy w grze zarządzonej przez sędziego (gwizdek).
11. Przy wprowadzaniu piłki do gry z autu musi ona mieć kontakt z linią boczną boiska, dopuszcza się wybicie piłki ustawionej poza boiskiem.
12. Rzut karny podyktowany przed upływem regulaminowego czasu gry należy wykonać nawet już po sygnale dźwiękowym oznaczającym koniec pierwszej lub drugiej połowy meczu.
13. Bramka jest uznana w przypadku, kiedy piłka całym swoim obwodem przekroczy linię bramkową przed rozpoczęciem sygnału dźwiękowego oznaczającego koniec pierwszej lub drugiej połowy meczu.
14. Drużyny rozgrywają spotkania systemem „każdy z każdym” w 12-zespołowej lidze
15. Punktacja: zwycięstwo – 3 pkt., remis – 1 pkt., porażka – 0 pkt.
16. O kolejności miejsc w końcowej tabeli ligi decyduje kolejno:
- większa liczba zdobytych punktów,
- korzystniejsza różnica bramek,
- korzystniejszy bilans meczów bezpośrednich
- większa ilość zdobytych bramek,

Artykuł 7 – Badania lekarskie i ubezpieczenie zawodników
§ 10
1. Kapitan drużyny zobowiązany jest przed pierwszym meczem swojego zespołu podpisać stosowne, dostarczone przez organizatorów oświadczenie, mówiące o tym, że bierze on pełną odpowiedzialność za stan zdrowia swoich zawodników i że w razie nieszczęśliwych wypadków, kontuzji czy innych sytuacji losowych nie będą oni mieli żadnych roszczeń wobec organizatora.
2. Drużyna, która nie spełni warunków w/w pkt. przed pierwszym meczem nie może przystąpić do rozgrywek.

Artykuł 8 – Ubiór zawodników
§ 11
1. Drużyny biorące udział w rozgrywkach Halowej Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich zobowiązane są do występowania w jednolitych koszulkach, przy czym bramkarze obydwu zespołów również muszą różnić się ubiorem od pozostałych zawodników.
2. Standardowe wyposażenie zawodników musi się składać z koszulki, spodenek, skarpet oraz obuwia. Używanie obuwia jest obowiązkowe.
3. Zawodnik wpisany do protokołu jako kapitan drużyny obowiązkowo musi posiadać opaskę kapitańską.
4. Dopuszcza się używanie przez bramkarza długich spodni. Kolor ubioru bramkarza powinien znacznie się różnić od ubioru innych zawodników oraz sędziów.
5. Za każde naruszenie pkt. 1-4 § 11 winny zawodnik zostanie usunięty z boiska w celu poprawy lub uzupełnienia swojego ubioru i nie może powrócić na boisko bez uprzedniego zgłoszenia się u sędziego, który dokona sprawdzenia ubioru i wyrazi zgodę na kontynuowanie gry. Zawodnik może wejść na boisko tylko i wyłącznie podczas przerwy w grze.

Artykuł 9 – Sędziowie
§ 12
1. Obsady sędziowskiej na poszczególne mecze dokonuje organizator.
2. Mecz prowadzi jeden sędzia, który ma do pomocy sędziego technicznego.
3. Do obowiązków sędziego technicznego należy:
- odmierzanie czasu gry w meczu
- odmierzanie czasu kary 2-minutowej za wykluczenie (czerwona kartka) zawodnika z gry i wyrażenie zgody na wejście w jego miejsce współpartnera z ławki rezerwowych
- odmierzanie czasów „na żądanie” dla drużyn
- mierzenie czasu gry

Artykuł 10 – Protokoły z zawodów
§ 13
1. Kierownicy drużyn zobowiązani są przed zawodami do czytelnego wpisania imion i nazwisk swoich zawodników do protokołu (wielkie litery), zgodnie z numeracją na koszulkach oraz podpisania protokołu.
2. Oryginały protokołów jako dokumentację rozgrywek przechowuje organizator. W czasie do 30 min po zakończeniu meczu są one do wglądu dla kapitanów zainteresowanych zespołów.
3. Na podstawie protokołów sędziowskich organizator zatwierdza wyniki i sporządza komunikat z całej kolejki, ma to miejsce we wtorek po zakończonej kolejce, a ewidencja ew. zweryfikowanych wyników, kar indywidualnych czy zespołów prezentowana jest na stronie internetowej ligi.

Artykuł 11 – Nagrody
§ 14
1. Zespół, który uplasuje się na pierwszym miejscu w Halowej Lidze Amatorskich Klubów Piłkarskich otrzyma z rąk organizatora Puchar oraz pamiątkowy dyplom.
2. Zespoły, które zajmą pozostałe miejsca otrzymają pamiątkowe dyplomy.
3. Organizator rozgrywek prowadzi klasyfikację na:
- najlepszego strzelca
- najlepszego bramkarza i zawodnika
Po zakończeniu rozgrywek wśród kierowników poszczególnych drużyn przeprowadzana jest ankieta na podstawie, której wspólnie z głosami organizatorów wyłania się zwycięzców klasyfikacji na najlepszych bramkarzy i zawodników.
4. Organizator rozgrywek prowadzi klasyfikację „Fair Play”. Zasady punktacji w tej klasyfikacji:
- napomnienie zawodnika żółtą kartką - 2 pkt.
- każde kolejne napomnienie żółtą kartką tego samego zawodnika w sezonie to wielokrotność 2 pkt., np. drugie napomnienie – 4 pkt., trzecie napomnienie – 6 pkt., itd.
- wykluczenie zawodnika (czerwona kartka) - 5 pkt.
- każde kolejne wykluczenie (czerwona kartka) tego samego zawodnika w sezonie to wielokrotność 5 pkt., np. drugie napomnienie – 10 pkt., trzecie napomnienie – 15 pkt., itd.
- walkower dla drużyny - 15 pkt.
O wyższym miejscu w klasyfikacji „Fair Play” decyduje mniejsza liczba punktów karnych zebranych w trakcie rozgrywek. W przypadku jednakowej ilości punktów o wyższym miejscu w klasyfikacji decyduje mniejsza liczba jednorazowych napomnień (żółte kartki) i wykluczeń (czerwone kartki) w całych rozgrywkach, a przy jednakowej ich liczbie wyższe miejsce drużyny w końcowej tabeli sezonu.

Artykuł 12 – Protesty
§ 15
1. Protesty dotyczące przebiegu spotkań przyjmowane będą 30 minut po zakończeniu spotkania i umieszczone przez sędziego przy sprawozdaniu meczowym.
2. Wszelkie protesty rozpatrywane będą najpóźniej w ciągu trzech dni od rozegrania meczu.


Artykuł 13 – Sankcje karne
§ 16
Dla zawodników ukaranych karami indywidualnymi w postaci napomnień (żółta kartka) oraz wykluczeń (czerwona kartka)
1. Kara zakazu gry w jednym spotkaniu za przewinienie polegające na:
- rozmyślnym zatrzymaniu w sposób niedozwolony przeciwnika (lub piłkę ręką) będącego w korzystnej sytuacji do zdobycia bramki (akcja ratunkowa)
- otrzymaniu przez zawodnika w meczu dwóch napomnień (żółta kartka), dotyczy tylko tego meczu w którym one nastąpiły
- otrzymaniu przez zawodnika trzeciego kolejnego napomnienia (żółta kartka) w sezonie
- słownym lub czynnym demonstrowaniu niezadowolenia z decyzji sędziego
2. Kara zakazu gry w dwóch spotkaniach za przewinienie polegające na:
- otrzymaniu przez zawodnika szóstego kolejnego napomnienia (żółta kartka) w sezonie
3. Kara zakazu gry w trzech spotkaniach za przewinienie polegające na:
- gwałtownym protestowaniu zawodnika przeciwko decyzji sędziego, używaniu w stosunku do niego słów wulgarnych lub obraźliwych
- otrzymaniu przez zawodnika dziewiątego kolejnego napomnienia (żółta kartka) w sezonie
- popełnieniu przez zawodnika innego rodzaju czynu uznanego przez sędziego jako wybitnie niesportowe zachowanie się
- rozmyślnym uderzeniu piłką trzymaną w rękach w przeciwnika
- brutalnym wślizgu z tyłu
4. Kara zakazu gry w pięciu spotkaniach za przewinienie polegające na:
- grze brutalnej, rozmyślnym kopnięciu lub usiłowaniu kopnięcia przeciwnika lub współpartnera
- grze brutalnej, rozmyślnym uderzeniu lub usiłowaniu uderzenia przeciwnika lub współpartnera
5. Komisja zastrzega sobie prawo zmiany wymiaru kary dla winnego zawodnika w sytuacji, gdy nastąpią dodatkowe okoliczności (zawodnik po otrzymaniu kary wykluczeń (czerwona kartka), znajdując się poza boiskiem (po opuszczeniu ławki zawodników rezerwowych) w dalszym ciągu zachowuje się w sposób wybitnie niesportowy) lub zaistnieją trudności w zakwalifikowaniu przewinienia do odpowiedniego punktu niniejszego artykułu.
6. Ocena rodzaju przewinienia w meczu zależna jest tylko i wyłącznie od decyzji sędziów prowadzących zawody.
7. Kara dyskwalifikacji na okres od jednego do pięciu meczów za przewinienie polegające na czynnym lub słownym znieważeniu sędziego przez czynnego zawodnika (zgłoszonego do rozgrywek) przybywającego poza boiskiem na obiekcie sportowym.

Artykuł 14 – Postanowienia końcowe
§ 17
1. Niniejszy regulamin wraz z przepisami gry PZPN jest jedyną podstawą rozgrywek Halowej Ligi Amatorskich Klubów Piłkarskich w sezonie 2006/2007.
2. Prawo interpretacji niniejszego regulaminu przysługuje jedynie organizatorowi, który może dokonywać jego zmian lecz nie podczas trwania danej edycji rozgrywek.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia.[/url]
Wyświetl posty z ostatnich:   
.
.
.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LAKP Strona Główna » Halowe Puchary / Halowy LAKP 2007/08 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB - Copyright © 2002-2004 the phpBB Group

JustFooty Theme v1.02 (readme) by Jakob Persson / Tesseract Media (copyright © 2004-2005 Jakob Persson)
In cooperation with BeautifulGame.net, forumthemes.org and bbstyles.net
.
. . .